الرئيسية / أخبار مصرية / تسريب صوتى للارهابي ” محمد سودان ” يكشف ندم الإخوان على استخدام الهارب « محمد على »

تسريب صوتى للارهابي ” محمد سودان ” يكشف ندم الإخوان على استخدام الهارب « محمد على »

عرض الإعلامي رامي رضوان، تسريب صوتى للإخواني محمد سودان مع أحد عناصر التنظيم بتركيا،وهما يتفقان على الخطط التى تتبعها الجماعة الإرهابية فى نشر الفوضى والعنف بالداخل المصرى , والذي كشف عن ندم استخدام التنظيم للمقاول الهارب محمد علي .

و على الرغم من فشله في نشر الفوضى والدعوة للتخريب في مصر، على مدار الأيام الماضية، إلا أن لا يزال المقاول الهارب محمد علي تتكشف عنه الفضائح يومًا بعد يوم .

وجاء في التسريب الصوتي ما قاله الاخواني الهارب، محمد سودان، أمين لجنة العلاقات الخارجبة بالحرية والعدالة في لندن: “ببلغك إن الإخوة هنا في لندن مش مبسوطين خالص من إللي بيحصل”.

ليرد عليه أحد العناصر القيادية في تركيا: “ليه كده يا أستاذ محمد؟ ملهمش حق خالص، ده احنا بفضل الله عملنا تقدم كبير اليومين إللي فاتوا دول”.

ورد سودان المقيم فى لندن،”لا لا يا راجل ده كان فيه تسرع كبير من نحيتنا ..يعنى احنا كنا شغلين كويس أوى ..وعمالين نجمع فى المعارضة ..يساريين على لبراليين والإخوة هنا فى لندن كانوا داعمين بردو بالذات اليومين اللى فاته.. والدنيا كانت ماشية كويس..وأنا قلت ليكم من البداية بلاش نراهن على محمد على من البداية”.

فرد طرف التنظيم فى تركيا قائلاً:”يا استاذ محمد ما هو ماكنش ينفع اننا نفوت الفرصة دى ..والناس كانت بتتحرك جوه مصر وبره الناس سخنت معانا وتعاطفت معانا جداً” .

محمد سودان: “ده كان كله كان استعجال ونتيجته كله مش كويسه، وبعدين الإخوة اللي كانوا فاضلين بره السجون، دلوقتي بقوا جوه السجون، والولاد بتوعنا بقوا محبطين زيادة والثقة بقت معدومة، وبعدين يا عم إنت عارف الناس في مصر بتتلم بكلمتين وفي الآخر احنا اللي بنحاسب على المشاريب”.

القيادي الهارب في تركيا: “دلوقتي جماعتنا في مصر جماعة الصقور هيعملوا كام عملية كدة تخلي الدنيا تولع على الآخر”.

محمد سودان: “بس المرادي الدائرة لازم توسع شوية والضربة لازم توجعهم”.

و علق الإعلامي رامي رضوان، إن التنظيم الدولي للإخوان يعمل حاليًا على تطبيق نفس المبدأ الذي كان يطبقه منذ سنوات، وإن الإخوان أصبح لديهم حالة إحباط، ويريدون التخطيط لشيء أكبر يربك الداخل المصري .

عن nemsawy

x

‎قد يُعجبك أيضاً

مصر توجه رسالة «نارية» للرد على «آبي أحمد»

ردت وزارة الموارد المائية المصرية، على تصريحات رئيس الوزراء الإثيوبي، آبي أحمد ...