الرئيسية / أخبار الحوادث / فيديو.. أحمد موسى يوجه رسالة قوية للسيسي: «الموضوع لا يحتمل تأخير»

فيديو.. أحمد موسى يوجه رسالة قوية للسيسي: «الموضوع لا يحتمل تأخير»

قال الإعلامي أحمد موسى أن النائب العام، نبيل صادق، أفرج عن متهمين في القضية المعروفة إعلاميًا بـ”فساد القمح”، بعدما دفعا 162 مليون جنيه، مكملًا: “أنا وقفت عند الأرقام ديه.. في ناس قدرت تعمل الأرقام ديه من فساد، والتصالح مش حل لأن هو أسهل حاجة عنده الدفع”.

وتساءل موسى، خلال برنامجه “على مسئوليتي” عبر قناة صدى البلد، اليوم الثلاثاء: “كام واحد زي كده، طب لو مكنش اتعملت لجنة تقصى حقائق، كنت زمان ناس عايشة بفلوسكم”، مضيفا: “ديه جريمة مال عام يعني جناية مينفعش تتقفل بالفلوس، لأنه هيفتح باب كبير”.

وتابع: “في واحدة كملتني إمبارح عندها مشكلة في 12 جنيه بس، مفيش حد مبيكلمنيش في الأسعار، وأنا هخاطب الراجل اللي بنثق فيه، السيد الرئيس أرجو أن تنتبه جيدا للشارع والأسعار، لأن قاعدة عريضة كبيرة من المصريين المحبين والمؤيدين لـ30 يونيو بامتياز ليس لديهم مشكلة إلا الأسعار، من أقصاها إلى أدنها فى الجمهورية كلها”.

وأضاف: “مشكلة ولازم نلحقها، ومشكلة مش ألحقها في ديسمبر، الموضوع لا يحتمل أي تأخير، عشان أكون صادق مع حضرتك، الحاجة زادت من الأسبوع اللي فات إلى اليوم”.

واختتم: “أنا عارف الغلاء والدول والأسعار العالمية، لكن الناس ليها علاقة بيدخلها كام وبيتصرف كام، الأسعار زادت من الأسبوع للي فاتت للنهارده، أرجوك يا سيادة الرئيس ألا يتأخر هذا الأمر، لأن الموضوع يتم استغلاله في نشر الشائعات، جمهور 30 يونيو المؤيد بيشتكي من الأسعار”.

عن nemsawy

x

‎قد يُعجبك أيضاً

شاب لم يرى أمه منذ ولادته حتى أصبح عمره ثلاثون عاما ثم كان اللقاء .. شاهد الفيديو من هنا

سعودي تزوج سودانيه في السودان وانجب منها ولدا ً ثم طلقها وحمل ...